Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

کد جست و جوی گوگل

تعميرکار چاپگرخود باشيد

مثلث

ریاضی و کامپیوتر - فناوری اطلاعات - علوم پایه

تعميرکار چاپگرخود باشيد

در اين مطلب با راه حل  ۷ مشکل متداول چاپگر ها آشنا مي شويد.

1- دستگاه نمي تواند برگه را پرينت بگيرد

در اين زمان احتمالات متفاوتي مطرح است، پس بگذاريد از پايه شروع کنيم و ببينيم آيا چراغ Error روي چاپگر روشن است يا خير، بعد بايد مطمئن شويد که کاغذ در محل خود قرار دارد، محفظه قرارگيري کارتريج خالي نباشد، کابل USB به دستگاهي که مي خواهيم از طريق آن پرينت بگيريم متصل شده يا اين که از طريق بي سيم ارتباط برقرار باشد. گاهي اوقات بايد براي چاپگر هاي قديمي حالت چاپ کننده پيش فرض (default printer) را انتخاب کنيد، به اين منظور Control Panel ويندوز را باز کنيد و به بخش Devices and Printers وارد شويد و سپس روي چاپگر ي که مي خواهيد از طريق آن پرينت انجام شود کليک راست کنيد و با انتخاب set as default آن را به حالت پيش فرض چاپ ببريد. همچنين مطمئن شويد در برنامه اي که مي خواهيد برگه اي را پرينت بگيريد، دستگاه صحيح را انتخاب کرده باشيد.مايکروسافت بخش راهنمايي با نام printing troubleshooter دارد که به شما براي شناسايي مشکلات چاپگر  کمک مي کند. با کليک روي دکمه Fix و دانلود و اجراي برنامه  مي توانيد اين راهنما را به کار بگيريد. همچنين مي توانيد با رفتن به بخش Control Panel، انتخاب Devices and Printers و کليک راست روي آيکن پرينتر خود گزينه Troubleshoot را انتخاب کنيد.شرکت HP نيز بخشي با نام Print and Scan Doctor دارد که به خوبي در يافتن مشکل اصلي چاپگر به شما ياري مي رساند .

2- با تبلت نمي توان برگه اي را چاپ کرد

براي اين که از طريق تبلت آي پد، آيفون يا آي پاد تاچ سندي را پرينت بگيريد ،علاوه بر اتصال صحيح بي سيم به پشتيباني از ويژگيAirPrint نيز نياز داريد. اگر سيستم مک داريد و يک چاپگر به آن متصل است ،مي توانيد با استفاده از HandyPrint اين دستگاه را به چاپگر ي مجهز به ويژگي AirPrint تبديل کنيد. برنامه Printer Pro يک اپليکيشن براي دستگاه هاي iOS است که صاحبان اين دستگاه ها را قادر مي سازد به وسيله بسياري از چاپگر  هاي بي سيم موجود و همچنين چاپگر  با سيم متصل به مک يا پي سي، اسناد درون تبلت آي پد يا آيفون را پرينت بگيرند.اگر دوست داريد از طريق گوشي يا تبلت اندرويدي خود به چاپگر  هاي پي سي متصل شويد و سندي را پرينت بگيريد، مي توانيد از اپليکيشن Google Cloud Print استفاده کنيد.به گزارش zoomit ،براي استفاده از اين برنامه ابتدا بايد اين اپليکيشن را از گوگل پلي دانلود کنيد و بعد با استفاده از مرورگر گوگل کروم رايانه شخصي به بخش menu > Settings > Advanced Settings برويد و روي Manage کليک کنيد. در نهايت مي توانيد با اتصال چاپگر به سيستم دسکتاپ و روشن کردن Provided، از طريق دستگاه اندرويدي پرينت بگيريد.

3- کارتريج را تعويض کنيد

چاپگر شما قبل از تمام شدن کارتريج، به شما هشدار مي دهد. به محض آن که اين پيام هشدار ظاهر شد، کارتريج جديدي تهيه کنيد اما تا زمان کم رنگ  يا متوقف شدن چاپ، کارتريج جديد را نصب نکنيد.

4- صفحه بد پرينت مي شود

سعي کنيد هميشه قبل از پرينت با استفاده از ابزار Print Preview در مرورگر اينترنت اکسپلورر نمونه اي از آنچه دريافت خواهيد کرد را مشاهده و سپس اقدام به پرينت صفحه مورد نظر کنيد. انتخاب حالت عريض يا landscape در صفحات وب پيشنهاد نمي شود چون اين صفحات بسيار عريض خواهند شد.مرورگر اينترنت اکسپلورر در مواقعي که صفحه مورد نظر شما بزرگ تر از صفحه اي است که مي خواهيد روي آن پرينت شود، گزينه اي به نام shrink-to-fit در اختيار شما قرار مي دهد تا صفحه را متناسب کنيد.

5- برگه دائم درچاپگر گير مي کند

زماني که اين اتفاق براي چند بار پشت سر هم رخ دهد احتمالاً تکه اي از کاغذ در جايي از چاپگر و احتمالاً قسمتي که کاغذ را به داخل مي کشد جا مانده است. اين تکه کاغذ را با نگاه به قسمت هاي مختلف چاپگر  و باز کردن زبانه ها از دستگاه بيرون بکشيد. برگه ها را سعي کنيد خشک نگه داريد.

6-هر بار برگه اي سفيد پس داده مي شود

به کنترل پنل ويندوز برويد، در بخش Devices and Printers روي چاپگر خود کليک راست کنيد. سپس گزينه Printing Preferences را انتخاب کنيد، اگر نمي توانيد هيچ گزينه اي براي فعال کردن/غير فعال کردن، جدا شدن صفحات با نام Separator Pages مشاهده کنيد، پس با کليک راست روي چاپگر گزينه Properties را انتخاب کنيد.براي مثال در چاپگر  هاي HP با 2بار کليک روي چاپگر و 2بار کليک روي Customise مي توانيد به بخش تنظيمات پيشرفته Advanced برويد. در اين بخش بايد دکمه اختصاصي Separator Page را ببينيد و در نهايت شروع به تنظيم آن کنيد.

7-کيفيت برگه پرينت شده پايين است

گاهي اوقات نازل جوهر در چاپگر هاي جوهر افشان مسدود مي شود و چاپگر يا رنگ ها را اشتباه پخش مي کند يا با کيفيت پايين برگه را پرينت مي گيرد. با پاک کردن هد چاپگر به احتمال زياد مشکل دستگاه شما حل خواهد شد. براي مثال در چاپگر  هاي جوهر افشان HP صفحه شروعي براي کاربران ويندوز 8 وجود دارد که مي توان با کليک روي دکمه Maintenance هد چاپگر را تميز يا آن را تراز کرد. البته مي توانيد هد چاپگر را تعويض کنيد اما بايد توجه داشته باشيد که بعد از تعويض هد لازم است از کارتريج تازه اي استفاده کنيد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+ نوشته شده در  برچسب:,ساعت   توسط سيد محمد رضا علوی صدر (زارعی)